En mycket viktig del av omsorgen är att individen ska känna sig trygg med den vård och omsorg
som ges. Personalen ska har rätt kompetens för att kunna utföra en god vård och omsorg som
också är säker. Det ska vara enkelt att förstå och bli förstådd, därför ska vi fortsätta ha språkkrav inom omsorgen.