Idag finns trygghetskameror på alla kommunala skolor och på vissa utsatta platser. Kamerorna
är ett effektivt verktyg för att förebygga brott och öka säkerheten. Vi vill därför sätta upp fler
kameror och ha möjlighet att snabbt placera dem där det finns ett aktuellt behov.