Veckans moderat: Fredrik Bergkuist

Fredrik Bergkuist är veckans moderat.

Ålder: 28 år
Bor: Trollbäcken sedan i maj (Tyresö Centrum på valsedeln)
Gör: Account Manager/Platschef inom återvinningsindustrin
Fritidsintressen: Umgås med familjen och vänner
Moderat sedan: Så länge jag kan minnas
Förtroendeuppdrag i dag: Ordförande MUF Tyresö, ersättare i kommunfullmäktige
Plats på valsedeln: 10

Varför är du moderat?
För att jag tröttnade på att skattehöjningar är svaret på alla våra problem. Jag eftersträvar ett samhälle där alla medborgare har både en stor personlig frihet att forma sina egna liv och samtidigt ta ansvar för sitt agerande. Att i stället för att använda piskor som skattehöjningar och regelkrångel i stället skapar morötter som får oss alla att välja hållbarare produkter och tjänster.

Varför kandiderar du i kommunvalet?
Jag älskar Tyresö och så länge möjligheten finns kommer jag vara engagerad och vara med att påverka kommunen och sprida borgliga värderingar. Allt för att Tyresö fortsatt ska vara en attraktiv och trivsam plats för alla.

Vilka är dina hjärtefrågor?
Det hållbara samhället, hur vi tar tillvara på de resurser vi har på bästa sätt. Utan att krångla till det för gemene man. Jag tror att de allra flesta vill göra rätt för sig, även när det kommer till miljön, och här handlar det om att ge rätt förutsättningar för att få medborgarna att ställa om sig. Förenkling av byggandet av solceller, är enligt mig ett bra exempel på hur vi underlättar för tyresöborna att leva hållbarare.

Vad är det bästa med Tyresö?
Tyresö är möjligheternas kommun, vi har alla förutsättningar att fortsätta vårt samhällsbyggande in i framtiden och ge såväl nya som gamla Tyresö bor en plats i denna kommun. Vem kan tro att vi ligger 20 minuter bort från innerstaden? Tyresö är en riktigt skärsgårds dröm.

Varför ska man rösta på Moderaterna?
Om du tror på ett samhälle där varje individ ska få den bästa förutsättningen att kunna vara med och forma sin framtid, utan överförmynderi och regelkrångel. Där valfriheten spelar in och fokus på kvalité är viktigare än vinstbegränsningar. Svensk välfärd ska byggas på arbete och entreprenörskap, inte bidrag.

Publicerat: 2018-05-21 av Robert Skölin