Veckans moderat: Anki Svensson

Anki Svensson är veckans moderat.

Ålder: 59
Bor: Krusboda
Gör: Kommunalråd
Fritidsintressen: Familjen. Försöker lära mig spela golf!
Moderat sedan: Jag har varit aktiv inom Moderaterna sedan 2002 och mitt politiska engagemang bottnar i en stark tro på att människor kan själva!
Förtroendeuppdrag i dag: Ordförande i barn- och utbildningsnämnden samt ledamot i Kommunfullmäktige och Kommunstyrelsen
Plats på valsedeln: 2

Varför är du Moderat: Människors frihet och möjligheter att själva forma sina liv och sina drömmar måste alltid vara viktigare än politiska och byråkratiska system. Varje person ska ha sin frihet och ta ansvar för att forma sitt eget liv, det ska alltid löna sig att arbeta och varje individ ska ha möjlighet till egna val.

Varför kandiderar du i kommunvalet: Jag söker förnyat förtroende för ytterligare en mandatperiod att tillsammans med Moderaterna ta ansvar för Tyresös utveckling.

Vilka är dina hjärtefrågor: Förskola och skola, vi ska ge alla barn och elever verktygen för att nå sina mål.

Vad är det bästa med Tyresö: Närheten till naturen och staden är en oslagbar kombination.

Varför ska man rösta på Moderaterna: För att Moderaterna är ett parti som tar ansvar för ekonomin, vågar möta samhällsutmaningarna, värnar valfriheten och människans möjligheter att forma sitt eget liv.

Publicerat: 2018-03-26 av Robert Skölin