Nyheter | Moderaterna i Tyresö

NYHETER

Veckans moderat: Mats Fält

Mats Fält är veckans moderat.

Veckans moderat: Anki Svensson

Anki Svensson är veckans moderat.

En ljus framtid för racketsporterna i Tyresö

I Tyresö finns ett stort engagemang och intresse för racketsport. Samtidigt dras Tyresö Rackethall och utebanorna i Fårdala och Fornudden med underhållsbehov som i förlängningen skulle kunna bli dyra att åtgärda. För att säkerställa att Tyresö och Tyresöborna även i framtiden har en väl fungerande rackethall och tillgång till tennisbanor utomhus initierar Tyresö kommun en utredning om vilka alternativ som finns att tillgå och bästa väg framåt.

Veckans moderat: Petra Nygren

Petra Nygren är veckans moderat.

Veckans moderat: Hampus Degramo

Hampus Degramo är veckans moderat.

Snart fritt fram i Tyresån

Tyresö initierar arbete för återskapande av en naturlig vattenregim och återställande av de ursprungliga förutsättningarna för fiskvandring i Tyresån.

Veckans moderat: Anna Eriksson

Anna Eriksson är veckans moderat.

Balanserad tillväxt viktigt för Tyresö

Fredrik Saweståhl, kommunstyrelsens ordförande i Tyresö, skriver i Mitt i Tyresö om hur Moderaterna vill att Tyresö växer i ett lagom och hållbart tempo.

Veckans moderat: Annika Henningsson

Annika Henningsson är veckans moderat.

Kallelse till årsmöte för Moderaterna i Tyresö 2018

Alla medlemmar har i veckan fått denna kallelse i pappersform till sina brevlådor.

Veckans moderat: Chris Helin

Under våren kommer vi att låta er stifta lite närmare bekantskap med namnen på den moderata valsedeln till kommunfullmäktige. Kanske ger det inspiration till vem du ska kryssa? Först ut är Chris Helin.

Valberedningens förslag 2018

Valberedningens förslag till ny styrelse för Moderaterna i Tyresö.

Fler mötesplatser och aktiviteter ska skapas för seniorer

I Tyresö finns ett rikt föreningsliv för seniorer. Men mycket kan bli mer och Alliansen ser nu över hur fler aktiviteter skulle kunna skapas. Detta för att motverka ensamhet och bidra till en mer aktiv fritid och socialt liv längre upp i åren.

Tyresös äldreomsorg blir modernast i Sverige

Moderaterna och Alliansen bygger ut och stärker kvaliteten i äldreomsorgen. Om detta skriver Fredrik Saweståhl och Dick Bengtson i Mitt i Tyresö.

Svar på insändare: “Misströsta inte”

Dick Bengtson svarar åk 6 på Bergfotens skola på deras önskan att få en konstgräsplan.

Valberedningen informerar

Tyresömoderaternas valberedning har påbörjat sitt arbete inför föreningens årsmöte. Vill du komma i kontakt med valberedningen så gäller kontaktuppgifterna nedan.

Initiativ för att begränsa användning av fyrverkerier

Fyrverkerier kan vara vackra och praktfulla, men de kan också vara obehagliga, skrämmande och rena miljöboven. Alliansen tar nu initiativ till en översyn som syftar till att begränsa användningen av pyroteknik i Tyresö.

Rekordmånga vill leda Tyresö med Moderaterna

På ett välbesökt medlemsmöte fastställdes i förra veckan Tyresömoderaternas lista i valet till kommunfullmäktige nästa år. Listan består av hela 55 kandidater, fler än någonsin tidigare. Överst står kommunalrådet Fredrik Saweståhl.

Tyresömoderater toppkandidater till riksdag och landsting

Moderaterna i Tyresö har flera toppkandidater och namn som står på valbar plats i valet till riksdag och landsting nästa år. Bland annat är Tomas Tobé fyra på riksdagslistan för Stockholms län och Fredrik Saweståhl är andranamn på landstingslistan.

Nomineringskommitténs förslag till moderat valsedel för kommunvalet i Tyresö

Nomineringskommitténs förslag till moderat valsedlar för kommunvalet i Tyresö.

Sida 2 av 7 sidor  < 1 2 3 4 >  Last ›