NYHETER

Snart fritt fram i Tyresån

Tyresö initierar arbete för återskapande av en naturlig vattenregim och återställande av de ursprungliga förutsättningarna för fiskvandring i Tyresån.

Veckans moderat: Anna Eriksson

Anna Eriksson är veckans moderat.

Balanserad tillväxt viktigt för Tyresö

Fredrik Saweståhl, kommunstyrelsens ordförande i Tyresö, skriver i Mitt i Tyresö om hur Moderaterna vill att Tyresö växer i ett lagom och hållbart tempo.

Veckans moderat: Annika Henningsson

Annika Henningsson är veckans moderat.

Kallelse till årsmöte för Moderaterna i Tyresö 2018

Alla medlemmar har i veckan fått denna kallelse i pappersform till sina brevlådor.

Veckans moderat: Chris Helin

Under våren kommer vi att låta er stifta lite närmare bekantskap med namnen på den moderata valsedeln till kommunfullmäktige. Kanske ger det inspiration till vem du ska kryssa? Först ut är Chris Helin.

Valberedningens förslag 2018

Valberedningens förslag till ny styrelse för Moderaterna i Tyresö.

Fler mötesplatser och aktiviteter ska skapas för seniorer

I Tyresö finns ett rikt föreningsliv för seniorer. Men mycket kan bli mer och Alliansen ser nu över hur fler aktiviteter skulle kunna skapas. Detta för att motverka ensamhet och bidra till en mer aktiv fritid och socialt liv längre upp i åren.

Tyresös äldreomsorg blir modernast i Sverige

Moderaterna och Alliansen bygger ut och stärker kvaliteten i äldreomsorgen. Om detta skriver Fredrik Saweståhl och Dick Bengtson i Mitt i Tyresö.

Svar på insändare: “Misströsta inte”

Dick Bengtson svarar åk 6 på Bergfotens skola på deras önskan att få en konstgräsplan.

Valberedningen informerar

Tyresömoderaternas valberedning har påbörjat sitt arbete inför föreningens årsmöte. Vill du komma i kontakt med valberedningen så gäller kontaktuppgifterna nedan.

Initiativ för att begränsa användning av fyrverkerier

Fyrverkerier kan vara vackra och praktfulla, men de kan också vara obehagliga, skrämmande och rena miljöboven. Alliansen tar nu initiativ till en översyn som syftar till att begränsa användningen av pyroteknik i Tyresö.

Rekordmånga vill leda Tyresö med Moderaterna

På ett välbesökt medlemsmöte fastställdes i förra veckan Tyresömoderaternas lista i valet till kommunfullmäktige nästa år. Listan består av hela 55 kandidater, fler än någonsin tidigare. Överst står kommunalrådet Fredrik Saweståhl.

Tyresömoderater toppkandidater till riksdag och landsting

Moderaterna i Tyresö har flera toppkandidater och namn som står på valbar plats i valet till riksdag och landsting nästa år. Bland annat är Tomas Tobé fyra på riksdagslistan för Stockholms län och Fredrik Saweståhl är andranamn på landstingslistan.

Nomineringskommitténs förslag till moderat valsedel för kommunvalet i Tyresö

Nomineringskommitténs förslag till moderat valsedlar för kommunvalet i Tyresö.

Stoppa streetracen i Skrubba nu!

Tyresö kommun kräver att Polisen och Stockholms Stad omedelbart vidtar nödvändiga åtgärder för att få stopp på den illegala streetracing-verksamheten som bedrivs i Skrubba-området.

Nomineringsstämman för Tyresö Kommun - nytt datum 7/12

Underskott i socialnämnden större än prognostiserat

Läget i Tyresö kommuns socialnämnd är allvarligt. Prognosen för året pekar mot ett underskott på drygt 33 miljoner kronor, vilket är betydligt mer än tidigare bedömningar. Nu tas krafttag för att komma till rätta med situationen.

Tyresö nominerar Ulf Kristersson

Efter samråd med aktiva medlemmar har styrelsen för Moderaterna i Tyresö beslutat att nominera Ulf Kristersson till ny partiordförande.

Ett stabilt Tyresö

Ansvar för ekonomi och välfärd, förbättrad integration och insatser för ökad trygghet. Alliansen presenterar här kommunplan och budget för 2018. Satsningar görs på totalt 95 miljoner kronor i kommunens nämnder, varav 44 miljoner är satsningar på socialnämnden och 24 miljoner är på barn- och utbildningsnämnden.

Sida 2 av 7 sidor  < 1 2 3 4 >  Last ›