NYHETER

MUF valde ny styrelse på årsmöte

Fredagen den 7 mars höll Moderata Ungdomsförbundet i Tyresö årsmöte. Ett 20-tal medlemmar var på plats, såväl från den egna föreningen som Haninge, Huddinge och Stockholm. Vid årsmötet avgick den mångåriga ordföranden Li Björk för att fortsätta som ledamot i styrelsen, till ny ordförande valdes Fredrik Bergkuist.

Välkommen på valupptakt 16/8

Lördagen den 16 augusti håller statsminister Fredrik Reinfeldt (M) sitt traditionsenliga sommartal. Talet hålls på Norrmalmstorg i Stockholm kl. 13:00.

Inledningsanförande Kommunplan 2015-2018

Visionen om Tyresö som den mest attraktiva kommunen i Stockholmsregionen ska prägla allt vårt arbete. Den ska vara styrande för den fysiska planeringen. Den ska prägla den mångfald av verksamheter som bedrivs oavsett om det handlar om skola, äldreomsorg eller parkförvaltning.

Rekordhöga skolresultat i Tyresös kommunala skolor

Inte sedan de officiella mätningarna startade 2004 har Tyresös kommunala skolor haft högre skolresultat än i dag. Rekordresultaten är en konsekvens av en offensiv allianspolitik med satsningar på både lärare och elever.

Tredje EU-valsveckan bjöd på många möten med Tyresös väljare

Idag är det valdag. Vi hoppas att valdeltagandet ökar i Tyresö och i hela Sverige. Moderaterna i Tyresö har under de tre veckorna av valrörelse träffat och pratat med över 3500 väljare i kommunen. Under den vecka som gått har vi knackat dörr, kampanjat i Tyresö Centrum, delat ut flygblad, kampanjat på Medeltidsdagarna och vid Tyresövallen.

Moderaterna vill Silviahemscertifiera Tyresö kommuns äldreomsorg

Moderaterna vill att Tyresö kommun ska bli först i landet med att låta Stiftelsen Silviahemmet certifiera hela äldreomsorgen. En unik satsning som ska höja kvaliteten och locka fler duktiga medarbetare till kommunen när behoven växer och omsorgen byggs ut.

Svar på DN-artikel: Tyresö satsar på lärarlönerna

Lärarnas Riksförbunds ordförande skriver i dag en debattartikel i DN där Tyresö pekas ut som en kommun som inte satsar på lärarlönerna. Att det inte stämmer vet Bo Jansson mycket väl. Vi kräver därför en offentlig ursäkt från honom och Lärarnas Riksförbund för den skada som detta åsamkat kommunen.

PRM: Personaltätheten i kommunala förskolor har höjts

Skolverkets färska rapport om personaltäthet i förskolorna visar att Tyresös kommunala förskolor har en något högre personaltäthet är rikssnittet. Hösten 2013 var det 5,2 barn per personal.

Många med på Moderaternas årsmöte

I onsdags (12/3) var det årsmöte med Moderaterna i Tyresö. Det var nästan helt fullsatt i den rymliga lokalen på Vintervägen 3 när mötet drog igång några minuter efter 18. Föreningens ordförande Anki Svensson hälsade all välkomna och utlovade en trevlig kväll med intressanta diskussioner - vilket vi alla tillsammans såg till att förverkliga.

Sida 7 av 7 sidor ‹ First  < 5 6 7